Nya tider
Hej farbrorn,
Jag är en säljchef på ett internationellt IT-företag. De anställda är enligt min uppfattning mycket lata. De fixar inte saker inom de snäva tidsramarna som jag godtyckligt sätter. Under en lång tid har jag skrämt dem med ord som "You are holding back revenue", "This is your number one priority" och "This is business critical". Nu verkar det som om de inte lyssnar på dem längre. Har du förslag på nya fraser som jag kan använda för att få pli på latmaskarna?
/Internationell affärsman
Hej Joe!
Dina uttryck är mycket ålderdomliga. Det är också därför de inte fungerar. Jag antar att du är en liten stropp som blev mobbad i skolan och nu försöker hävda dig på bästa sätt. Så här ska du gå vidare:
1. Lär dig fladdra med näsvingarna. Gör detta konstant när du pratar med t ex den som är ansvarig för ert säljstödssystem. Samtidigt spärrar du upp ögonen så mycket du kan. Lätt distraherande.
2. Varje gång du har en önskan, inled konversationen med att stegrande skrika "Mooooaaaahhhhaaaahaaaaa... You're going to get it bad. Real bad!". Detta förutsatt att engelska är ditt modersmål. I annat fall översätt till aktuellt språk.
3. Om inget annat funkar, ta till nödåtgärden att förklara att om det inte kommer att ske på kortast möjliga tid så kommer vederbörande att få... (här tystnar du och du hänger ut din lilla ostbåge, pekar menande på den och därefter personens mun. Le finurligt)
Farbrorn
0 svar:
skriv nytt svar
tillbaka till fråga farbrorn