<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d12472067\x26blogName\x3dF+R+%C3%85+G+A+F+A+R+B+R+O+R+N\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://fragafarbrorn.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://fragafarbrorn.blogspot.com/\x26vt\x3d-1931585558718360899', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Hej och välkommen till "Fråga Farbrorn". Här kan du ställa frågor om allt mellan himmel och jord! Det kommer företrädesvis att handla om sex förstås.

Posta din fråga genom att klicka här eller maila den till fragafarbrorn@gmail.com nu!

20 maj, 2005

Falska toner ur trumpeten

Hej farbrorn,

För en tids sedan skrev jag till dig med ett problem jag hade i samband med förtäring av iste på Långholmen i Stockholm. Du bad mig då upprepa skeendet och analysera händelseförloppet, då du trodde att den nakna kvinna jag vaknade upp brevid var en pingstängel som skulle hela mig.

Jag följde ditt råd, men denna gång vaknade jag upp med en annan kvinna. Denna var inte lika fager som den tidigare kvinnan och hon talade hela tiden om att vi borde använt skydd. Vad menar hon med det?

Vad det gäller min heliga trumpet som du ansåg skulle bli renad så har jag numera fått en konstig klåda på den. Det har även uppstått en mindre svulnad.

Vad innebär detta? Är det den heliga musiken jag nu upplever?

/Pingstvän

Hej igen Pastorn!

Det finns en lite olycklig omständighet i detta. Det är att jag inte påtalade tydligt nog hur viktigt det är att hon spelar på din trumpet genom att blåsa, eller åtminstone använda munnen som ju sig bör med just trumpeter. Den här gången har du nämligen inte råkat ut för en ängel, utan en pingstdjävul (eller en sk "skata" som det heter på fackspråk). Du har även låtit denna djävul konsumera ditt heliga instrument medelst underlivsteknik, vilket kan vara mycket förödande.

Nu är det av yttersta vikt att du uppsöker antingen en dylik djävul eller hellre då en av de heliga pingstänglarna. Men låt nu henne under inga omständigheter använda sig av andra delar av sin förföriska sammansättning än just munnen för att frambringa guds heliga musik ur ditt mässingsblås. Detta kommer att spela bort det djävulens skränande crescendo du nu ådragit dig. Är du i stor hast finns djävlar att traktera för detta ändamål, slå i tidningens annonser efter "massage" det är ett vanligt täcknamn.

Mellan behandlingarna bör du också vårda din skamfilade trumpet genom en ordentlig skrubbning med sand och salpeter. Avsluta det hela med att polera med Heinz originalketchup och en linnetrasa.

Lycka till!

Farbrorn