<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d12472067\x26blogName\x3dF+R+%C3%85+G+A+F+A+R+B+R+O+R+N\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://fragafarbrorn.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://fragafarbrorn.blogspot.com/\x26vt\x3d-1931585558718360899', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Hej och välkommen till "Fråga Farbrorn". Här kan du ställa frågor om allt mellan himmel och jord! Det kommer företrädesvis att handla om sex förstås.

Posta din fråga genom att klicka här eller maila den till fragafarbrorn@gmail.com nu!

12 december, 2005

Datapsykologi

Hej. Jag heter Anna-karin. Jag har hört att du är duktig på datorer. Hoppas du kan hjälpa mig. Min dator går just nu lika sakta som det lilla blå loket i uppförsbacken... "Det ska gå, det ska gå, det ska gå..." du vet. Och visst, till slut så går det, men jag har vid ett flertal tillfällen varit på väg att slå ihjäl min stackars dator. Så, alltså till diskdefragmenteringen vi vandra. Kollar att jag har 15% utrymme ledigt för att kunna genomföra defragmenteringen och det finns det. Men då den är klar så står det ändå att alla filer inte gick att defragmentera. Huh? Total diskdefragmentering 18%. Och då jag kör analysverktyget alldeles efter så tycker den att jag ska defragmentera disken vilket jag ju nyss gjort. Vadan detta? Går det att lösa på nåt vis?

Hallå där Flickebarnet!

Jag förstår att du har lagrat allt för många nakenbilder på din datormaskin, och att den nu börjar gnälla. Här gäller det att vara riktigt psykologisk. Apparaten är stingslig för att den får sig till livs en uppskö hud, men aldrig får se sin matte som gud skapade henne. Du bör snarast bege dig till lämplig affär (underfin, västerlånggatan) och inhandla en klassisk uppsättning trosor + bh + höfthållare + strumpeband + strumpor, i god kvalitet. Spets funkar bäst för den typ av problem du just nu drabbats av. Klä upp dig, sätt på lite stämningsfull musik (Hemliga byrån - EJ med den stingsliga burken som källa dock) och utför sedan en klassisk striptease för din dators webkamera. Detta bör lätta lite på spänningarna och du kommer få en mycket gladare och snabbare maskin efter detta. Upprepa vid behov.

Om detta inte funkar kan du alltid ta backuper på det viktiga du har på disken, och sedan formatera rubbet och köra en ominstallation av os och program. Men det är inte rätt.

Farbrorn